Општински чиновници из Чајетине придружују се штрајку

Синдикат правосуђа и државне управе Србије организовао је, у четвртак 11. октобра, у Дому синдиката протест поводом ниских личних доходака запослених и најаве новог замрзавања плата.

У Дому синдиката у 11 сати, када је заказан почетак протесног скупа било је око 1500 људи из целе Србије. Стигли су, углавном представници Општинских управа из унутрашњости, а најмањи одзив примећен је међу градским општинама Београда и Новог Сада.

Позив за поменути скуп добили су и представнци Владе Србије, министри, представници Сталне конференције градова и општина и други високи функционери који имају директног утицаја на испуњење јасних захтева од стране Владе Републике Србије, а дотичу кориснике локалних и републичког буџета.

Присутнима се обратио Његош Потежица., председник републичког одбора синдиката запослених у државним органима, док је од представника власти присуствовао једино државни секретар у Министарству за државну управу и локалну самоуправу, Назир Мурић. Током скупа, ређали су се пред микрофоном председници синдиката Општинских управа са истим проблемима. Тражиле су се радикалне мере. Захтеви Синдиката запослених у управи, правосуђу и друштвеним организацијама Србије су следећи :

 

1. Успостављање социјалног дијалога са ресорним министарствима
2. Потписивање посебног колективног уговора за државне органе и посебног колективног уговора за запослене у локалним управама Србије.
3. Раст и усклађивање зарада са зарадама у јавним предузећима Републике Србије.
4. Стављање ван снаге меморандума Владе Републике Србије о замрзавању зарада за 2008. годину.
5. Хитна измена закона о државним службеницима и закона о платама државних службеника и намештеника.

Преко двадесет запослених из ОУ Чајетина присуствовало је протесту, док остали из оправданих разлога нису могли поћи. Међутим, придружиће им се на наредном окупљању пред Владом Србије, уколико захтеви не буду испоштовани у наредних десет дана и министарства се не укључе у решавање овог акутног проблема локалних самоуправа.